Pride-hónap 2022: új kampány a nyitottságért

A Nyitottak vagyunk felkérte Hitka Viktória képzőművészt, hogy válasszon olyan üzeneteket, amelyek kreatívan közvetítik a nyitottság és az elfogadás szellemiségét. A kampányhoz csatlakozókat a Hitka Viktória által tervezett üzenetek mellett fotóztuk le, hogy másokat is arra ösztönözzünk, hogy kiálljanak a nyitottságért a közösségi médiában és a munkahelyükön is.
Így csatlakozz a kampányhoz:
1. Készíts magadról vagy a munkahelyi csapatodról egy fotót, videót vagy szelfit és posztold a kampány egyik üzenetével: “Nyitottnak lenni alap” “Nyitottnak lenni lehetőség” “Nyitottnak lenni jó ügy” stb.
2. Instagramon ha storyban is használod keress rá a kampány sticker csomagjaira is, amit a “weareopen” “nyitottakvagyunk” keresőszóval találsz meg.
3. Használd a #nyitottakvagyunk és a #nyitottnaklennialap hashtageket a közösségi médiában, hogy megtaláljunk!
Nyitottak vagyunk-menü a Madhouse Bistroban
A kampány partnere a Madhouse Bistro csapata, akik évek óta támogatnak civil szervezeteket. A Madhouse Bistro a kampány részeként egy különleges “nyitottságot hirdető” menüt is tervezett olyan frappáns ételekkel, amelyek kóstolásához valódi nyitottság kell. A szimbolikus gesztussal azt szeretnék megmutatni, hogy megéri nyitottnak lenni. A menük megvásárlásából befolyt összeggel a Madhouse Bistro a Nyitottak vagyunk munkáját és küldetését szeretné támogatni.
A kampányt és a Nyitottak vagyunk-menüt június 30-án a Pride különkiadású OPEN Backstage-eseményünkön mutattuk be a Madhouse Bistroban, amely a 27. Budapest Pride fesztivál hivatalos programjának része.
A Nyitottak vagyunk közösségével, támogatóival és barátaival a 27. Budapest Pride felvonuláson is lehet találkozni július 23-án szombaton.
Ha szeretnél csatlakozni, írj nekünk a [email protected] e-mail címre.
A Nyitottak vagyunk már megtapasztalta annak erejét, hogy mit jelent, ha a cégvezetők példát mutatnak, a cégek pedig együttműködésre cserélik a versenyt, hogy tegyenek a fontos társadalmi változásokért.
A Nyitottak vagyunkkal évek óta dolgozunk a védjegyünkké vált módon: a Nyitott Kampány Modell keretében a Nyitottak vagyunk kampány ötleteket dolgoz ki, ezekbe meghívja a Nyitottak vagyunk közösségét, így cégek és szervezetek százszámra kampányolnak közösen a nyitottságért a nagy nyilvánosság előtt. Így például volt olyan kampányunk, amiben 100+ cégvezetőt hozzunk össze azért, hogy együtt álljanak ki specifikus pozitív változásokért a munkahelyen, például a nemek közötti esélyegyenlőség vagy az LMBTQ+ emberek elfogadása terén, és arra inspiráljanak másokat is, hogy kövessék őket.
2019-ben a Pride-hónap apropóján több mint 100 hazai cégvezető aláírása jelent meg a Forbes Magyarország nyomtatott számában egy közös nyilatkozat mellett, amiben kiállnak elfogadásért, és elmondják, hogy részt vesznek a Budapest Pride felvonuláson. 2019 novemberében több mint 100 cégvezető, nők és férfiak együtt álltak ki a nemek közötti esélyegyenlőségért a munkahelyen az ELLE Magyarország magazinban 8 oldalon keresztül.
Hálásak vagyunk a Nyitottak vagyunk közösségének, és arra bátorítunk másokat is, hogy csatlakozzanak az aktuális és jövőbeli kampányainkhoz! Hiszünk abban, hogy a látható gesztusok változást hozhatnak, és pozitív hatást érhetünk el – erre inspirálva másokat is.

Nyitottak vagyunk egymásra!
Az OECD 2020-as kutatásából kiderült, hogy a vizsgált országok közül Magyarországon érezhetik a legkevésbé biztonságban magukat az LMBTQ+ emberek, és a biztonságuk itt csökkent a legtöbbet az elmúlt években. A Nyitottak vagyunk egymásra kampány keretében szeretnék láthatóvá tenni, hogy melyek azok a helyek, amelyek alapértéküknek tekintik, hogy nyitottak és nem különböztetnek meg hátrányosan senkit. Üzenjünk, hogy nyitottak vagyunk egymásra!
A Nyitottak vagyunk egymásra-kampány keretében arra kérjük azokat a munkaadókat, a szolgáltató- és vendéglátóipari szereplőket, akik egyetértenek a Nyitottak vagyunk manifesztójával, hogy mutassák meg, hogy számukra is alapérték a nyitottság, és olyan helyen dolgoznak, ahol az LMBTQ+ emberek is elfogadva érezhetik magukat. Ehhez elkészítettük a Nyitottak vagyunk egymásra matricát, melyet kitehetnek a munkahelyükön, hogy megmutassák, elfogadóak mindenkivel szemben.
Regisztráció után emailben küldjük el neked a kreatívokat, amiket tudsz használni. Nyomtasd ki, ragaszd fel, készíts egy fotót és oszd meg a közösségi média csatornáidon a #NyitottakVagyunkEgymasra hashtag használatával, hogy megtaláljunk!
Mutassuk meg együtt, hogy az LMBTQ+ emberek nincsenek egyedül, és hogy mennyi nyitottságot, elfogadást támogató hely van az országban: nyissunk egymásra!
A nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért a munkahelyeken
Magyarországon a megkérdezett munkavállalók durván fele nem szeretne női főnököt vagy beosztottat – derül ki a Gemius és a Nyitottak vagyunk 2014-es közös felméréséből. Eközben több nemzetközi felmérés azt is alátámasztja, hogy a sokszínű munkahelyi közösségek, ahol nagyobb a nemek közötti egyensúly, alapvetően sikeresebbek.
Hiszünk abban, hogy azonnali cselekvésre van szükség. A kampányainkon keresztül felhívjuk a figyelmet a nők és férfiak ugyanolyan munkahelyi lehetőségeinek fontosságára, és konkrét akciókat indítunk a szükséges változásokért.
“Közös Ügy” kampány a nemek közötti egyenlő lehetőségekért
2019 novemberében a Nyitottak vagyunk bemutatta az ELLE Magyarországgal együttműködésben a “Közös ügy” kampányt: nők és férfiak, cégvezetők együtt állnak ki azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők és a férfiak a munkahelyen. A kampányban több mint 50 cég 100 képviselője állt ki a nemek közötti egyenlő lehetőségekért az ELLE 2019-es decemberi számának hasábjain és a weboldalukon is. A kampány nem jöhetett volna létre az ELLE Magyarország, a Coca-Cola HBC és a kampányban résztvevő cégek és szervezetek együttműködése nélkül: köszönjük!
Abban hiszünk mi is, és a kampányhoz már csatlakozott cégek is, hogy az, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők és a férfiak a munkahelyeken, közös ügy, és ha sikerül ezt elérnünk, mindannyian jobban járunk. A kampány hivatalos bemutatójára 2019. november 6-án került sor a Nyitottak vagyunk saját szervezésű OPEN Spotlight Award díjátadó ünnepségen. Ezt követően a kampányt online is megnyitottuk minden hazai székhelyű cég és szervezet számára is: több mint 80 cég 160 képviselője csatlakozott.
2020 márciusában már több hazai cég további lépéseket is tett a pozitív változás érdekében: több mint 100 nyilvános vállalás érkezett arra vonatkozóan, hogy miként tesznek a nemek közötti ugyanolyan lehetőségekért a munkahelyen.
2021 márciusában folytatjuk a “Közös ügy” kampányt. Bár az elmúlt évben a járványhelyzet miatt sok más társadalmi probléma is előtérbe került, az ENSZ globális kutatása kimutatta, hogy a járvány mintegy 25 évvel vetette vissza a nők helyzetét, és a nemek közötti egyenlőtlenségek tovább mélyültek. Éppen ezért arra hívtuk a magyarországi munkáltatókat, női és férfi vezetőket, hogy beszéljenek arról, milyen fontos tapasztalataik, jó gyakorlataik voltak az elmúlt évben, és vállalják nyilvánosan, mit terveznek idén. A kampányhoz csatlakozók nyilatkozatait összegyűjtjük, és hamarosan letölthetővé tesszük a honlapunkon. Ugyanitt fogjuk a 2021-es vállalásokat is megmutatni.






Nyitottak vagyunk x Gemius Magyarország Felmérés
A Gemius Magyarországgal együttműködésben, 2014-ben és 2018-ban országos reprezentatív felmérést végeztünk annak érdekében, hogy megértsük, mit tapasztalnak és mit gondolnak a munkavállalók a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiről, illetve azok hiányáról a munkahelyeken.
Az adatokból kiderült, hogy az elmúlt 2 évben az emberek 60%-a tapasztalt valamilyen változást annak érdekében, hogy nők és férfiak egyenlő esélyekkel találkozzanak a munkahelyen. Az eredmények megmutatták, hogy van igény igazi változásra a nők és férfiak közötti egyenlő esélyek előmozdítása érdekében. Ebből kifolyólag úgy döntöttünk, hogy hosszútávú programot indítunk a nemek közötti egyensúly érdekében – a Két Lépést.
A “Két Lépés” országos kampányokon keresztül felhívjuk a figyelmet a nemek közötti egyenlőtlenségekre a munkahelyen. A “Két Lépés Cégeknek” programon keresztül pedig szolgáltatást és eszközöket nyújtunk cégek számára, hogy fejleszthessék a nemek közötti egyensúlyt a vállalaton belül.
A Nyitottak vagyunk partnere a Gemius volt ebben a felmérésben – köszönjük Gemius! A felmérés részletei és egyéb hasznos tartalmak a Kiadványok aloldalon találhatóak.

A hazai munkavállalók, a nők és férfiak 63-63%-a hisz abban, hogy a nőknek és a férfiaknak együtt kell tenniük azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők mint a férfiak a munkahelyeken

Az olyan cégeknél, ahol dolgoznak a nemek közötti ugyanolyan lehetőségekért, a dolgozók 71%-a egyetért ezekkel a változásokkal

A nőket és férfiakat ugyanakkora arányban foglalkoztatja a munka-szabadidő egyensúly

A nők és férfiak több mint 60%-a egyetért abban, hogy a férfiak számára is előnyös, ha nők ugyanolyan lehetőségekhez jutnak a munkahelyen
Két Lépés Kampány
A pozitív változásért folyamatosan haladni kell: lépjünk kettőt előre együtt a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért! Adatokkal bizonyított, tudományosan alátámasztott: a nemek közötti egyensúly a munkahelyen mindenki számára előnyös. Miután több vonatkozó kutatást és kampányt hoztunk nyilvánosságra az évek során, 2018-ban elindítottuk a Két Lépés kampányt és szolgáltatást, hogy lépéseket tegyünk a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért a munkahelyeken.
Hiszünk abban – a női és férfi munkavállalók 63%-ával együtt -, hogy a nőknek és a férfiaknak a munkahelyen együtt kell tenniük azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők mint a férfiak a munkahelyeken. Ezért is neveztük a kampányt Két Lépésnek – ha a nők és a férfiak együtt teszik meg a következő lépést a nemek közötti egyensúlyért, akkor kétszer előrébb juthatunk!
Az első Két Lépés kampányban, elismert hazai előadók, színészek, komikusok – nők és férfiak bújtak egymás cipőjébe egy kis időre, hogy a másik helyzetébe tudják képzelni magukat. Végül egy párbeszéd formájában megosztották a tapasztalataikat és gondolataikat a témáról. Hiszünk abban, hogy az első lépés a változás felé, hogy párbeszédet kezdeményezzünk egymással: a nőknek és a férfiaknak együtt kell tenniük az egyenlő lehetőségekért.
Nőnapi Kampány
Magyarországon régi hagyomány, hogy a férfiak virággal kedveskednek a nőknek március 8-án. 2015-ben #virághelyett úgy döntöttünk, hogy a pozitív változásért állunk ki a munkahelyen. Hogy mit akar a dolgozó lány virág helyett?
Virággal kedveskedni nőnapra mindenképp egy figyelmes gesztus, de azt gondoljuk, hogy munkahelyi szinten szükség van ennél konkrétabb gesztusra is, hogy valódi változást érjünk el a nők és a férfiak egyenlő munkahelyi lehetőségei érdekében.
Ezért megkérdeztük a Nyitottak vagyunk közösségét, hogy ők mit adnának #virághelyett #virágmellett?
A kampányt a Vodafone támogatta:

Alexandre Froment-Curtil
ügyvezető, Vodafone Magyarország
Szentkuti Gabriella
ügyvezető, Microsoft Magyarország
Árvai Péter
ügyvezető és társalapító Prezi és a Nyitottak vagyunk igazgatótanácsának elnöke
Máté Krisztina
újságíró, műsorvezető
Vállalások az egyenlő lehetőségekért a munkahelyen
Annak ellenére, hogy a megkérdezettek durván fele nem szeretne női főnököt vagy beosztottat, a Nyitottak vagyunk és a Gemius közös felmérése azt mutatta, hogy a nők 77 valamint a férfiak 69%-a hisz abban, hogy fontos a nemek közötti egyensúly a vállalati döntéshozás valamennyi szintjén.
Számos nemzetközi felmérés igazolja, hogy a nemek közötti esélyegyenlőség nem csak helyes, hanem előnyös is: a munkavállalók elégedettebbek, a munkahelyek pedig jobban teljesítenek.
A felmérés eredményei bebizonyították, hogy valós igény van cselekvésre a változásért. A Nyitottak vagyunk arra ösztönözte a cégeket és szervezeteket, hogy önvizsgálatot tartsanak a munkahelyen belül, és nézzék meg, hol van szükség fejlesztésre. Azzal a céllal, hogy egyenlő lehetőségeket teremtsenek a munkahelyen napi szinten.
Arra kértük a szervezeteket, hogy nyilvános vállalást tegyenek a nyitottakvagyunk.hu oldalon a cselekvés érdekében. Azzal, hogy sokan állunk ki a sokszínűség és nyitottság mellett – beleértve az egyenlő lehetőségeket a nők és a férfiak számára – abban bízunk, hogy erre inspirálunk másokat is.
A kampány két éven keresztül futott, 2015-ben és 2016-ban. Készítettünk egy 10+1 listát azokról a változásról, amelyeket a cégek alkalmazhatnak azért, hogy egyenlő lehetőségeket teremtsenek a nők és férfiak számára. Összesen több mint 150 vállalás érkezett különféle szervezetektől, mint például a Google, Aon, BP, GE és sokan mások. 2019-ben tovább vittünk ezt a Közös Ügy kampánnyal.
20+ | Több mint 20 szervezet, mint a Google, Aon, BP, GE, Prezi, IBM, Morgan Stanley, espell vett részt |
150+ | Több mint 150 vállalás a nemek közötti egyensúlyért a munkahelyen |
10+1 | Változás, mint például a bérszakadék visszaszorítása, a nők reprezentáltsága senior szinten, részmunkaidő |
Az LMBTQ+ emberek elfogadásért a munkahelyeken
A Nyitottak vagyunk és a Gemius 2014-es felmérése alapján az LMBTQ+ emberek a második legelutasítottabb közösség a hazai munkahelyeken.
A megkérdezett munkavállalók több mint kétharmada nem fogadna el LMBTQ+ személyt menedzserként, valamint a megkérdezettek több mint fele nem szeretne LMBTQ+ beosztottal dolgozni.
A Nyitottak vagyunknál hiszünk abban, hogy a munkavállalókat kizárólag a teljesítményük és tetteik alapján szabad megítélni, függetlenül a nemi identitásuktól, vagy attól, hogy kit szeretnek. Ez nem csak helyes, hanem a nyitott munkahelyi kultúra, ahol mindenki bátran önmaga lehet, bizonyítottan sikeresebbé tehet egy vállalkozást, és a munkavállalók is boldogabbak.
Annak ellenére, hogy egyre több szervezet tapasztalja ezt, még mindig hosszú utat kell megtennünk!
Cégek a Pride-on
Cégvezetők és a munkatársaik vonultak a Pride-on a Nyitottak vagyunkkal.
A Nyitottak vagyunk megjelenése előtt a magyarországi székhelyű cégek és márkák ritkán mutatták meg a kiállásukat az LMBTQ+ emberek mellett, és vettek részt a Budapest Pride-on. Tudtunkkal két-három cég csatlakozott korábban láthatóan a Pride felvonulásokhoz. Éppen ezért a Nyitottak vagyunk alapításának évében, 2013-ban indítottunk egy közös kamiont a támogatóinkkal és azokkal a cégekkel és szervezetekkel, akik már csatlakoztak a kezdeményezéshez. Természetesen ez nem csak a Nyitottak vagyunk közösségének részvételének köszönhető, mégis örömmel tölt el minket, hogy ennyivel is hozzájárulhatunk ahhoz, hogy egyre több ember tudjon részt venni a Pride-on.
2019-ben miközben a Nyitottak vagyunk közössége a Pride-on vonult, kamionunk más útvonalon bejárta a várost a nyitottságról szóló üzenettel.
A Pride-ot minden évben a Szivárvány Misszió Alapítvány szervezi: köszönjük nekik!

Pride 2013
A Nyitottak vagyunkat a Prezi, a Google és az espell alapította, és először indított közös kamiont a Pride-on!

Pride 2015
Több mint 100 cég és szervezett csatlakozott a Nyitottak vagyunkhoz, hogy támogassák a nyitottságot a Pride-on

Pride 2017
Több mint 100 cégvezető és 1000 munkatársuk csatlakozott a Nyitottak vagyunkhoz a Pride-on
2019-ben a Nyitottak vagyunk kamionja elhagyta a Pride felvonulás hivatalos útvonalát azért, hogy elvigye Budapest forgalmasabb részeire is az LMBTQ+ inkluzív üzenetünket. Mindeközben több mint kétezren a Nyitottak vagyunk közösségéből velünk vonultak a Pride-on.











Videók az elmúlt évek Pride felvonulásáról.
Pride 2013
Pride 2014
Pride 2015
Pride 2017
100 Cégvezető a Pride-on
2019 júliusában több mint 100 cégvezető közös üzenete jelent meg az LMBTQ+ emberek elfogadásáról a Forbes hasábjain, amit a vezetők a nyomtatásban megjelenő aláírásaikkal nyomatékosítottak. Magyarországon még soha korábban nem állt ki ennyi cégvezető az LMBTQ+ emberek elfogadásáért a nyomtatott sajtóban. A közös nyilatkozatuk kimondta, hogy hisznek a sokszínűség és az elfogadás értékeiben, ezért ott lesznek a Budapest Pride-on, hogy megmutassák a támogatásukat az LMBTQ+ emberek mellett. A képekre kattintva ismerjétek meg az online kampányban résztvevő cégvezetőket, akik közzétették a fotóikat és nyilatkozatukat a weboldalunkon 2017-ben és 2018-ban.
Nyitottak vagyunk x Humen Magazin: #Happyprideweek
2019 júliusában a Nyitottak vagyunk a Humen Magazinnal közösen elindította a #DressCodeChallenge kihívást a Pride előtti héten, hogy felhívja a figyelmet az LMBTQ+ emberek elfogadására. Több tucat közismert hazai személyiség, híresség, influencer, művész, céges csapat és magánszemély vett részt a #DressCodeChallenge kihívásban azzal, hogy szivárvány színű pólóban vagy zászlóval jelent meg a közösségi médiában. A kihívás óriási sikernek bizonyult: több hírportál, TV csatorna és közösségi platform is szivárványba borult, amikor beszámoltak a kampányról, amivel több millió embert értünk el csupán pár nap alatt.














LMBTQ+ Valentin-napi kampány
4 közkedvelt hazai zenész újraírta népszerű romantikus slágereit, ami megjelent online és a rádióban is
2015-ben Valentin-nap alkalmából elindítottunk egy közösségi kampányt, hogy felhívjuk a figyelmet az LMBTQ+ reprezentációra a pop kultúrában és azon túl. A DDB reklámügynökség segítségével megkértünk néhány közkedvelt hazai zenészt, hogy írják újra a legnépszerűbb romantikus slágereiket úgy, hogy azokban azonos nemű párok szerepeljenek. Íme a végeredmény!
Videókampány: bárki lehet szerelmes!
Kistehén: Szerelmes vagyok
PA-DÖ-DŐ – Szabó Klára
The Biebers – Sorry
A nyitottságért
A küldetésünk megmutatni milliók számára, hogy a nyitottság érték, és a Nyitottak vagyunk közössége is segítséget nyújt nekünk ebben. Nézd meg, hogy különféle emberek és szervezetek hogyan adtak hangot a támogatásuknak többek között a roma és a fogyatékkal élő emberek felé.
Kiállunk a nyitottságért
80 videó két hét alatt: történetek, amelyek megmutatják, hogy nyitottnak lenni jó dolog, ne add meg magadnak az előítéleteknek
“Megéri nyitottnak lenni, ne hallgass az előítéletekre” több tucat média személyiség, művész és cégvezető osztotta meg a gondolatait YouTube-on. Felkértük a Nyitottak vagyunk közösségét és hírességeket, hogy mondják el, szerintünk miért fontos kiállni a nyitottság mellett.
Országos videó kampányt indítottunk, hogy megmutassuk az üzenetünket a nyitottságról. Megkértünk számos ismert személyiséget, zenészeket, színészeket, újságírókat, tanárokat, bloggereket, sportolókat és sok más embert, hogy osszanak meg egy személyes történetet az életükből, ami igazolta, hogy “nyitottnak lenni megéri, ne hallgass az előítéletekre”. Azzal, hogy megosztották a személyes tapasztalataikat a videóüzenetekben, már tettek egy lépést az előítéletek leküzdése ellen, és kiálltak többek között a roma és zsidó származású, LMBTQ+ vagy fogyatékkal élő emberek elfogadása mellett.
A kampányban végül több mint 80 videó jelent meg két hét alatt, néhány nap alatt több mint 200 000 megtekintéssel! Íme a végeredmény!
D. Tóth Krisztina
Bombera Krisztina
Mautner Zsófi
Gerendai Károly
A fogyatékkal élőkért
A Nyitottak vagyunknál hiszünk abban, hogy ahogy a Rehab Critical Mass mottója is szól: “mindenki képes – csak másként”. A fogyatékkal élők elfogadásáért indított kampányokon keresztül az a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az esélyegyenlőség és támogatás fontosságára a fogyatékkal élők számára.
A Nyitottak vagyunk a Rehab Critical Mass-on
Hazai és globális cégek képviselői több száz kollégájukkal csatlakoztak a Rehab Critical Mass-hez a Nyitottak vagyunkkal
2015-ben először csatlakoztak a Nyitottak vagyunk közösségének tagjai – hazai és globális cégek, szervezetek – a Rehab Critical Mass felvonuláshoz. Ezt a hagyományt közösen folytattuk 2016-ban is. A felvonuláson kiálltunk a fogyatékkal élők mellett, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy ahogy a rendezvény mottója szól, “mindenki képes, csak másként”, és megmutassuk, mit tehetnek a szervezetek a fogyatékkal élők támogatásáért. Reméljük, hogy ezzel inspirálhatunk másokat is.