hu
en
Csatlakozók száma:1103
Rólunk Kampányaink Szolgáltatások OPEN
Backstage
OPEN
Conference
Támogató
Kör
A közösség
tagjai
Kiadványok
Csatlakozók száma:1103

Kampányaink

A Nyitottak vagyunk már megtapasztalta annak erejét, hogy mit jelent, ha a cégvezetők példát mutatnak, a cégek pedig együttműködésre cserélik a versenyt, hogy tegyenek a fontos társadalmi változásokért. 

A Nyitottak vagyunkkal évek óta dolgozunk a védjegyünkké vált módon: a Nyitott Kampány Modell keretében a Nyitottak vagyunk kampány ötleteket dolgoz ki, ezekbe meghívja a Nyitottak vagyunk közösségét, így cégek és szervezetek százszámra kampányolnak közösen a nyitottságért a nagy nyilvánosság előtt.  Így például volt olyan kampányunk, amiben 100+ cégvezetőt hozzunk össze azért, hogy együtt álljanak ki specifikus pozitív változásokért a munkahelyen, például a nemek közötti esélyegyenlőség vagy az LMBTQ+ emberek elfogadása terén, és arra inspiráljanak másokat is, hogy kövessék őket. 

2019-ben a Pride-hónap apropóján több mint 100 hazai cégvezető aláírása jelent meg a Forbes Magyarország nyomtatott számában egy közös nyilatkozat mellett, amiben kiállnak elfogadásért, és elmondják, hogy részt vesznek a Budapest Pride felvonuláson. 2019 novemberében több mint 100 cégvezető, nők és férfiak együtt álltak ki a nemek közötti esélyegyenlőségért a munkahelyen az ELLE Magyarország magazinban 8 oldalon keresztül. 

Hálásak vagyunk a Nyitottak vagyunk közösségének, és arra bátorítunk másokat is, hogy csatlakozzanak az aktuális és jövőbeli kampányainkhoz! Hiszünk abban, hogy a látható gesztusok változást hozhatnak, és pozitív hatást érhetünk el – erre inspirálva másokat is.

A nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért a munkahelyeken

Magyarországon a megkérdezett munkavállalók durván fele nem szeretne női főnököt vagy beosztottat – derül ki a Gemius és a Nyitottak vagyunk 2014-es közös felméréséből. Eközben több nemzetközi felmérés azt is alátámasztja, hogy a sokszínű munkahelyi közösségek, ahol nagyobb a nemek közötti egyensúly, alapvetően sikeresebbek. 

Hiszünk abban, hogy azonnali cselekvésre van szükség. A kampányainkon keresztül felhívjuk a figyelmet a nők és férfiak ugyanolyan munkahelyi lehetőségeinek fontosságára, és konkrét akciókat indítunk a szükséges változásokért. 

“Közös Ügy” kampány a nemek közötti egyenlő lehetőségekért
Nyitottak vagyunk x  ELLE Magyarország - “Közös Ügy" kampány

2019 novemberében a Nyitottak vagyunk bemutatta az ELLE Magyarországgal együttműködésben a “Közös ügy” kampányt: nők és férfiak, cégvezetők együtt állnak ki azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők és a férfiak a munkahelyen. A kampányban több mint 50 cég 100 képviselője állt ki a nemek közötti egyenlő lehetőségekért az ELLE decemberi számának hasábjain és a weboldalukon is. 

Abban hiszünk mi is, és a kampányhoz már csatlakozott cégek is, hogy az, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők és a férfiak a munkahelyeken, közös ügy, és ha sikerül ezt elérnünk, mindannyian jobban járunk. A kampány hivatalos bemutatójára 2019. november 6-án került sor a Nyitottak vagyunk saját szervezésű OPEN Spotlight Award díjátadó ünnepségen.

Ezt követően a kampányt online is megnyitottuk minden hazai székhelyű cég és szervezet számára is: több mint 80 cég 160 képviselője csatlakozott. A kampányhoz bármilyen cég és szervezet csatlakozhatott – és továbbra is csatlakozhat – a honlapunkon saját fotójával, sőt nyilvános vállalást is tehettek arra vonatkozóan, hogy min fognak dolgozni 2020-ban a cél elérése érdekében.

Több hazai cég további lépéseket is tett a pozitív változás érdekében: eddig több mint 100 nyilvános vállalás érkezett arra vonatkozóan, hogy miként tesznek a nemek közötti ugyanolyan lehetőségekért a munkahelyen. A vállalásokat egy sajtóközleményben hoztuk nyilvánosságra 2020 márciusában a Nemzetközi Nőnapot követően. Többek között olyan vállalások érkeztek, mint például női vezetői programok a munkahelyen, a bérszakadék jelenlétének megvizsgálása és felszámolása, diszkriminációellenes programok. Továbbra is várjuk a cégek csatlakozását és vállalásait.

A kampány nem jöhetett volna létre az ELLE Magyarország, a Coca-Cola HBC és a kampányban résztvevő cégek és szervezetek együttműködése nélkül: köszönjük! 

Nyitottak vagyunk x Gemius Magyarország Felmérés
Két országos felmérés, ami megmutatta a nemek közötti egyenlőtlenségek természetét a munkahelyen.

A Gemius Magyarországgal együttműködésben, 2014-ben és 2018-ban országos reprezentatív felmérést végeztünk annak érdekében, hogy megértsük, mit tapasztalnak és mit gondolnak a munkavállalók a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiről, illetve azok hiányáról a munkahelyeken.

Az adatokból kiderült, hogy az elmúlt 2 évben az emberek 60%-a tapasztalt valamilyen változást annak érdekében, hogy nők és férfiak egyenlő esélyekkel találkozzanak a munkahelyen. Az eredmények megmutatták, hogy van igény igazi változásra a nők és férfiak közötti egyenlő esélyek előmozdítása érdekében. Ebből kifolyólag úgy döntöttünk, hogy hosszútávú programot indítunk a nemek közötti egyensúly érdekében – a Két Lépést. 

A “Két Lépés” országos kampányokon keresztül felhívjuk a figyelmet a nemek közötti egyenlőtlenségekre a munkahelyen. A “Két Lépés Cégeknek” programon keresztül pedig szolgáltatást és eszközöket nyújtunk cégek számára, hogy fejleszthessék a nemek közötti egyensúlyt a vállalaton belül.

A Nyitottak vagyunk partnere a Gemius volt ebben a felmérésben – köszönjük Gemius! A felmérés részletei és egyéb hasznos tartalmak a Kiadványok aloldalon találhatóak. 

greenNew_circle_above_grey

A hazai munkavállalók, a nők és férfiak 63-63%-a hisz abban, hogy a nőknek és a férfiaknak együtt kell tenniük azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők mint a férfiak a munkahelyeken

greenNew_circle_above_grey

Az olyan cégeknél, ahol dolgoznak a nemek közötti ugyanolyan lehetőségekért, a dolgozók 71%-a egyetért ezekkel a változásokkal

greenNew_circle_above_grey

A nőket és férfiakat ugyanakkora arányban foglalkoztatja a munka-szabadidő egyensúly

greenNew_circle_above_grey

A nők és férfiak több mint 60%-a egyetért abban, hogy a férfiak számára is előnyös, ha nők ugyanolyan lehetőségekhez jutnak a munkahelyen

Két Lépés Kampány
7 közismert inspiráló személyiség csatlakozott a kampányhoz, és osztotta meg a saját történetét a közösségi médiában, amivel 110 ezres nézettséget értünk el 7 nap alatt.

A pozitív változásért folyamatosan haladni kell: lépjünk kettőt előre együtt a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért! Adatokkal bizonyított, tudományosan alátámasztott: a nemek közötti egyensúly a munkahelyen mindenki számára előnyös. Miután több vonatkozó kutatást és kampányt hoztunk nyilvánosságra az évek során, 2018-ban elindítottuk a Két Lépés kampányt és szolgáltatást, hogy lépéseket tegyünk a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért a munkahelyeken.

Hiszünk abban – a női és férfi munkavállalók 63%-ával együtt -, hogy a nőknek és a férfiaknak a munkahelyen együtt kell tenniük azért, hogy ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a nők mint a férfiak a munkahelyeken. Ezért is neveztük a kampányt Két Lépésnek – ha a nők és a férfiak együtt teszik meg a következő lépést a nemek közötti egyensúlyért, akkor kétszer előrébb juthatunk!

Az első Két Lépés kampányban, elismert hazai előadók, színészek, komikusok – nők és férfiak bújtak egymás cipőjébe egy kis időre, hogy a másik helyzetébe tudják képzelni magukat. Végül egy párbeszéd formájában megosztották a tapasztalataikat és gondolataikat a témáról. Hiszünk abban, hogy az első lépés a változás felé, hogy párbeszédet kezdeményezzünk egymással: a nőknek és a férfiaknak együtt kell tenniük az egyenlő lehetőségekért.

László Pál újságíró és Miklós Melinda a Nyitottak vagyunk ügyvezetője
#LetsTalk

Kemény Zsófi, író és slammer és Süveg Márk Saiid slammer, író
#ItIsSensitive

Ráskó Eszter komikus, pszichológus és Kiss Ádám komikus
#AllThisGenderStuff

Viszkok Fruzsi vlogger és Makranczi Zalán színész
#IDontGetIt

Nőnapi Kampány
10 influencer és cégvezető osztotta meg a gondolatait a változás érdekében, amivel több mint kétszázezres megtekintést generáltunk pár nap alatt.

Magyarországon régi hagyomány, hogy a férfiak virággal kedveskednek a nőknek március 8-án. 2015-ben #virághelyett úgy döntöttünk, hogy a pozitív változásért állunk ki a munkahelyen. Hogy mit akar a dolgozó lány virág helyett? 

Virággal kedveskedni nőnapra mindenképp egy figyelmes gesztus, de azt gondoljuk, hogy munkahelyi szinten szükség van ennél konkrétabb gesztusra is, hogy valódi változást érjünk el a nők és a férfiak egyenlő munkahelyi lehetőségei érdekében.

Ezért megkérdeztük a Nyitottak vagyunk közösségét, hogy ők mit adnának #virághelyett #virágmellett?

A kampányt a Vodafone támogatta:

Alexandre Froment-Curtil
ügyvezető, Vodafone Magyarország

 

Szentkuti Gabriella
ügyvezető, Microsoft Magyarország

 

Árvai Péter
ügyvezető és társalapító Prezi és a Nyitottak vagyunk igazgatótanácsának elnöke

Máté Krisztina
újságíró, műsorvezető

 

Vállalások az egyenlő lehetőségekért a munkahelyen
Két év alatt több mint 150 vállalás érkezett cégektől azért, hogy tegyenek a pozitív változásért.

Annak ellenére, hogy a megkérdezettek durván fele nem szeretne női főnököt vagy beosztottat, a Nyitottak vagyunk és a Gemius közös felmérése azt mutatta, hogy a nők 77 valamint a férfiak 69%-a hisz abban, hogy fontos a nemek közötti egyensúly a vállalati döntéshozás valamennyi szintjén. 

Számos nemzetközi felmérés igazolja, hogy a nemek közötti esélyegyenlőség nem csak helyes, hanem előnyös is: a munkavállalók elégedettebbek, a munkahelyek pedig jobban teljesítenek.

A felmérés eredményei bebizonyították, hogy valós igény van cselekvésre a változásért. A Nyitottak vagyunk arra ösztönözte a cégeket és szervezeteket, hogy önvizsgálatot tartsanak a munkahelyen belül, és nézzék meg, hol van szükség fejlesztésre. Azzal a céllal, hogy egyenlő lehetőségeket teremtsenek a munkahelyen napi szinten. 

Arra kértük a szervezeteket, hogy nyilvános vállalást tegyenek a nyitottakvagyunk.hu oldalon a cselekvés érdekében. Azzal, hogy sokan állunk ki a sokszínűség és nyitottság mellett – beleértve az egyenlő lehetőségeket a nők és a férfiak számára – abban bízunk, hogy erre inspirálunk másokat is. 

A kampány két éven keresztül futott, 2015-ben és 2016-ban. Készítettünk egy 10+1 listát azokról a változásról, amelyeket a cégek alkalmazhatnak azért, hogy egyenlő lehetőségeket teremtsenek a nők és férfiak számára. Összesen több mint 150 vállalás érkezett különféle szervezetektől, mint például a Google, Aon, BP, GE és sokan mások. 2019-ben tovább vittünk ezt a Közös Ügy kampánnyal. 

Két éves kampány
2015
&
2016
20+
Több mint 20 szervezet, mint a Google, Aon, BP, GE, Prezi, IBM, Morgan Stanley, espell vett részt
150+
Több mint 150 vállalás a nemek közötti egyensúlyért a munkahelyen
10+1
Változás, mint például a bérszakadék visszaszorítása, a nők reprezentáltsága senior szinten, részmunkaidő

Az LMBTQ+ emberek elfogadásért a munkahelyeken

A Nyitottak vagyunk és a Gemius 2014-es felmérése alapján az LMBTQ+ emberek a második legelutasítottabb közösség a hazai munkahelyeken.

A megkérdezett munkavállalók több mint kétharmada nem fogadna el LMBTQ+ személyt menedzserként, valamint a megkérdezettek több mint fele nem szeretne LMBTQ+ beosztottal dolgozni. 

A Nyitottak vagyunknál hiszünk abban, hogy a munkavállalókat kizárólag a teljesítményük és tetteik alapján szabad megítélni, függetlenül a nemi identitásuktól, vagy attól, hogy kit szeretnek. Ez nem csak helyes, hanem a nyitott munkahelyi kultúra, ahol mindenki bátran önmaga lehet, bizonyítottan sikeresebbé tehet egy vállalkozást, és a munkavállalók is boldogabbak. 

Annak ellenére, hogy egyre több szervezet tapasztalja ezt, még mindig hosszú utat kell megtennünk!

Cégek a Pride-on

Cégvezetők és a munkatársaik vonultak a Pride-on a Nyitottak vagyunkkal.

A Nyitottak vagyunk megjelenése előtt a magyarországi székhelyű cégek és márkák ritkán mutatták meg a kiállásukat az LMBTQ+ emberek mellett, és vettek részt a Budapest Pride-on. Tudtunkkal két-három cég csatlakozott korábban láthatóan a Pride felvonulásokhoz. Éppen ezért a Nyitottak vagyunk alapításának évében, 2013-ban indítottunk egy közös kamiont a támogatóinkkal és azokkal a cégekkel és szervezetekkel, akik már csatlakoztak a kezdeményezéshez. Természetesen ez nem csak a Nyitottak vagyunk közösségének részvételének köszönhető, mégis örömmel tölt el minket, hogy ennyivel is hozzájárulhatunk ahhoz, hogy egyre több ember tudjon részt venni a Pride-on.

2019-ben miközben a Nyitottak vagyunk közössége a Pride-on vonult, kamionunk más útvonalon bejárta a várost a nyitottságról szóló üzenettel.

A Pride-ot minden évben a Szivárvány Misszió Alapítvány szervezi: köszönjük nekik!

 

Pride 2013

A Nyitottak vagyunkat a Prezi, a Google és az espell alapította, és először indított közös kamiont a Pride-on!

Pride 2015

Több mint 100 cég és szervezett csatlakozott a Nyitottak vagyunkhoz, hogy támogassák a nyitottságot a Pride-on

Pride 2017

Több mint 100 cégvezető és 1000 munkatársuk csatlakozott a Nyitottak vagyunkhoz a Pride-on

Pride 2019

A Nyitottak vagyunk kamionja bejárta a várost a nyitottságról szóló üzenettel

2019-ben a Nyitottak vagyunk kamionja elhagyta a Pride felvonulás hivatalos útvonalát azért, hogy elvigye Budapest forgalmasabb részeire is az LMBTQ+ inkluzív üzenetünket. Mindeközben több mint kétezren a Nyitottak vagyunk közösségéből velünk vonultak a Pride-on.  

Videók az elmúlt évek Pride felvonulásáról.

Pride 2013

Pride 2014

Pride 2015

Pride 2017

100 Cégvezető a Pride-on

2019 júliusában több mint 100 cégvezető közös üzenete jelent meg az LMBTQ+ emberek elfogadásáról a Forbes hasábjain, amit a vezetők a nyomtatásban megjelenő aláírásaikkal nyomatékosítottak. Magyarországon még soha korábban nem állt ki ennyi cégvezető az LMBTQ+ emberek  elfogadásáért a nyomtatott sajtóban. A közös nyilatkozatuk kimondta, hogy hisznek a sokszínűség és az elfogadás értékeiben, ezért ott lesznek a Budapest Pride-on, hogy megmutassák a támogatásukat az LMBTQ+ emberek mellett. A képekre kattintva ismerjétek meg az online kampányban résztvevő cégvezetőket, akik közzétették a fotóikat és nyilatkozatukat a weboldalunkon 2017-ben és 2018-ban.

2019 

Ismerkedjetek meg a 100+ cégvezetővel, akik csatlakoztak a Forbes kampányhoz. Íme a közös nyilatkozat, ami 2019 júliusában jelent meg a Forbes Magyarország hasábjain. Kattintsatok a képre, hogy mindenkit láthassatok.

 2018 

2018-ban több mint 100 cégvezető és 2000 munkatársuk vonult a Nyitottak vagyunkkal a Budapest Pride-on. A fotóra kattintva találkozhattok velük.

2017 

2017-ben elindítottuk a 100 Cégvezető a Pride-on kampányt. A képre kattintva láthatjátok, kik csatlakoztak már az első évben.

Nyitottak vagyunk x Humen Magazin: #Happyprideweek

 2019 júliusában a Nyitottak vagyunk a Humen Magazinnal közösen elindította a #DressCodeChallenge kihívást a Pride előtti héten, hogy felhívja a figyelmet az LMBTQ+ emberek elfogadására. Több tucat közismert hazai személyiség, híresség, influencer, művész, céges csapat és magánszemély vett részt a #DressCodeChallenge kihívásban azzal, hogy szivárvány színű pólóban vagy zászlóval jelent meg a közösségi médiában. A kihívás óriási sikernek bizonyult: több hírportál, TV csatorna és közösségi platform is szivárványba borult, amikor beszámoltak a kampányról, amivel több millió embert értünk el csupán pár nap alatt.

LMBTQ+ Valentin-napi kampány

4 közkedvelt hazai zenész újraírta népszerű romantikus slágereit, ami megjelent online és a rádióban is

 2015-ben Valentin-nap alkalmából elindítottunk egy közösségi kampányt, hogy felhívjuk a figyelmet az LMBTQ+ reprezentációra a pop kultúrában és azon túl. A DDB reklámügynökség segítségével megkértünk néhány közkedvelt hazai zenészt, hogy írják újra a legnépszerűbb romantikus slágereiket úgy, hogy azokban azonos nemű párok szerepeljenek. Íme a végeredmény!

Videókampány: bárki lehet szerelmes!

Kistehén: Szerelmes vagyok

PA-DÖ-DŐ – Szabó Klára

The Biebers – Sorry

A nyitottságért

A küldetésünk megmutatni milliók számára, hogy a nyitottság érték, és a Nyitottak vagyunk közössége is segítséget nyújt nekünk ebben. Nézd meg, hogy különféle emberek és szervezetek hogyan adtak hangot a támogatásuknak többek között a roma és a fogyatékkal élő emberek felé.

Kiállunk a nyitottságért

80 videó két hét alatt: történetek, amelyek megmutatják, hogy nyitottnak lenni jó dolog, ne add meg magadnak az előítéleteknek

“Megéri nyitottnak lenni, ne hallgass az előítéletekre” több tucat média személyiség, művész és cégvezető osztotta meg a gondolatait YouTube-on. Felkértük a Nyitottak vagyunk közösségét és hírességeket, hogy mondják el, szerintünk miért fontos kiállni a nyitottság mellett.

Országos videó kampányt indítottunk, hogy megmutassuk az üzenetünket a nyitottságról. Megkértünk számos ismert személyiséget, zenészeket, színészeket, újságírókat, tanárokat, bloggereket, sportolókat és sok más embert, hogy osszanak meg egy személyes történetet az életükből, ami igazolta, hogy “nyitottnak lenni megéri, ne hallgass az előítéletekre”. Azzal, hogy megosztották a személyes tapasztalataikat a videóüzenetekben, már tettek egy lépést az előítéletek leküzdése ellen, és kiálltak többek között a roma és zsidó származású, LMBTQ+ vagy fogyatékkal élő emberek elfogadása mellett.

A kampányban végül több mint 80 videó jelent meg két hét alatt, néhány nap alatt több mint 200 000 megtekintéssel! Íme a végeredmény!

D. Tóth Krisztina

Bombera Krisztina

Mautner Zsófi

Gerendai Károly

A fogyatékkal élőkért

A Nyitottak vagyunknál hiszünk abban, hogy ahogy a Rehab Critical Mass mottója is szól: “mindenki képes – csak másként”. A fogyatékkal élők elfogadásáért indított kampányokon keresztül az a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az esélyegyenlőség és támogatás fontosságára a fogyatékkal élők számára.

A Nyitottak vagyunk a Rehab Critical Mass-on

Hazai és globális cégek képviselői több száz kollégájukkal csatlakoztak a Rehab Critical Mass-hez a Nyitottak vagyunkkal

2015-ben először csatlakoztak a Nyitottak vagyunk közösségének tagjai – hazai és globális cégek, szervezetek – a Rehab Critical Mass felvonuláshoz. Ezt a hagyományt közösen folytattuk 2016-ban is. A felvonuláson kiálltunk a fogyatékkal élők mellett, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy ahogy a rendezvény mottója szól, “mindenki képes, csak másként”, és megmutassuk, mit tehetnek a szervezetek a fogyatékkal élők támogatásáért. Reméljük, hogy ezzel inspirálhatunk másokat is.